Spørgsmål?

Få svar på dine ofte stillede spørgsmål

ToonTV er en ny, børnevenlig kanal med tegnefilm på dansk, leg og læring til børn fra 2 til 8 år. Vi har indkøbt de bedste serier med hjertevarme tegnefilm, som vi viser direkte fra kl. 7 til 19 alle ugens dage. I arkivet kan favoritterne genses igen og igen, også når ToonTV ikke sender. Både tegnefilm, leg og lær er grupperet i alderstrin målrettet børn fra 2-4 år, 4-6 år og 6-8 år. Her har du en oversigt over de spørgsmål, vi oftest bliver stillet.

toontv

Er der en bindingsperiode?

De første 6 måneder er bindende (120 kr.) , derefter kan du opsige abonnementet med en måneds varsel til udgangen af en måned ToonTV sælges som halvårsabonnement, der hæves på dit kreditkort hver 6. måned. Hvis du efter bindingsperionden på 6 måneder opsiger abonnementet, refunderes det betalte beløb på det kreditkort, som du betalte med.

Filmen vil ikke starte?

ToonTV samarbejder med Global Connect, der udsender og afleverer filmene i bedste kvalitet og i de størrelser og formater, der passer til din enhed. Hvis filmen ikke starter eller er længe om at åbne, så prøv at genstarte browseren/computeren. Det kan også hjælpe at lukke vinduer og/eller apps. Hvis du ikke er sikker på hastigheden af din internetforbindelse, så test den via speedtest.net.

Hvad er en enhed?

ToonTV viser tegnefilm på forskellige enheder – eller platforme: PC/Mac, Tablet, Smartphone og Smart TV. Når du ser tegnefilm fra ToonTV på en af dine enheder, registreres den i systemet. Hver  abonnent kan have op til 5 aktive enheder samtidigt. Du får en pop-up meddelelse, når du har 5 registrerede enheder.

Hvad koster et abonnement?

ToonTV koster 20 kr. om måneden og sælges som halvårsabonnement for 120 kroner.

Hvordan betaler jeg?

Du kan betale med Dankort, Visa/Dankort, Visa Electron og Mastercard. Når du er oprettet hos ToonTV, bliver der automatisk trukket 120 kr., hver 6. måned. Du er først registreret, når du har godkendt betalingen på dit kreditkort og modtaget en bekræftelsesmail fra os. Udgifter til internet og mobilselskab er ikke med i prisen.

Hvordan fanger jeg kanalen?

ToonTV sender direkte via nettet, 3 eller 4 G. Så alt, hvad du behøver, er en  internetforbindelse. Systemet finder selv ud af, hvilken modtager, du bruger, og du slipper for downloads og installation. Du kan logge in med din ToonTV konto på hjemmesiden. Men du kan kun se tegnefilm på dansk, da de distributionsaftaler, vi har indgået, er betinget af geografisk bestemte rettigheder.

Hvordan får jeg tjenesten til at fungere på mit LG/Samsung Smart-TV?

Du skal først registrere dig på www.toontv.dk ved hjælp af din computer eller mobil, og herefter kan du logge ind via dit LG/Samsung TV og begynde at anvende kanalen via browseren.

Hvordan kobler jeg mit TV til computeren?

For at koble din computer til et TV eller en projektor skal du bruge et grafikkort med TV-out (VGA/HDMI/DVI) og et kabel mellem grafikkortet og dit TV. Læs mere i din manual om, hvordan du gør dette (grafikkort/computer).

Hvordan kommer jeg i gang?

Gå ind på www.toontv.dk, klik på Registrer, eller følg dette link, og opret dig som bruger med e-mail og password, samt anden påkrævet information. Din e-mail og password bruger du efterfølgende for at logge på. ToonTV følger gældende regler om beskyttelse af personlig information, og vi videregiver ikke dine information til tredjepart. Er du medlem af Club BR, får du automatisk en mail med link til ToonTV. Mailen indeholder information om dit medlemskab hos Club BR og skal suppleres med en abonnementsaftale hos os.

Bemærk at uanset om du har gaveabonnement eller prøveperiode uden abonnement skal du opgive dine kreditkortsoplysninger til validering af din identitet. Hvis du ikke opgiver dit kreditkort kan du ikke se kanalen. Vi trækker først for abonnement når prøveperioden er ophørt. Så hvis du ikke ønsker at fortsætte efter den abonnementsfrie prøveperioden skal du blot op sige dit abonnement inden prøveperiodens udløb med de sædvanlige opsigelsesvarsler. Medlemmer af Club BR valideres gennem deres medlemsnummer.

Herefter kan du se tegnefilm direkte på din PC/Mac, Smartphone, Tablet eller Smart TV. Når du er registreret på hjemmesiden, kan du også logge ind via iPhone, iPad og Android telefoner/tablets, men du kan ikke oprette dig direkte på telefon eller tablet.

Når du har registreret dig som bruger, kan du tilmelde dig vores nyhedsbrev, der indeholder gode informationer, opdateringer og temaer. Nyhedsbrevet kommer ca. hver anden måned.

Hvorfor “hakker” billeder og lyd?

For at få den bedste oplevelse, anbefaler vi, at du ser ToonTV gennem Google Chrome, Mozilla Firefox eller Internet Explorer. Hvis lyd eller billede alligevel “hakker” (også kaldet buffering), kan du skyldes flere forskellige ting. Prøv at tjekke følgende:

Kan din enhed modtage min. 3 Mbit i sekundet – tjek din hastighed her. Vær opmærksom på, at testen udføres under en kort periode, og dette betyder ikke nødvendigvis, at tilslutningen til internet kan holde den samme hastighed kontinuerligt over 1-2 timer.
Luk evt. alle andre programmer, mens du ser ToonTV.
En mobil eller trådløs tilslutning leverer aldrig samme stabile hastighed som et kabel. Derfor kan du til tider opleve “hakken”, når du bruger trådløst internet. Prøv med et kabel i stedet for.
Hvis din browser har været i gang i længere tid, eller du har for mange vinduer åbne, kan det nogen gange hjælpe at genstarte browseren.
Dårlig visning kan også skyldes et midlertidigt problem med din forbindelse. Kontakt din internetleverandør, hvis du har problemer med dine Internetindstillinger.
Bruger du et lokalt netværk, kan det være her, problemet er opstået. Prøv at tilslutte direkte til netstikket for at sikre dig, at problemet ikke er lokalt.

Hvorfor viser I reklamer?

Målet er en reklamefri kanal, men for at holde prisen så lavt som muligt, har vi valgt at give reklameplads til få partnere. Vi viser kun 3 minutters reklame i timen (mod normalt 12 minutter på traditionelle TV kanaler).  Reklamerne vises uden for programmet, og reklamer for slik eller fedende produkter vises ikke.

Mit betalingskort virker ikke?

Vi bruger et uafhængigt selskab til at verificere alle kreditkorttransaktioner (Quickpay og NETS). ToonTV bliver ikke informeret om, hvorfor et betalingskort ikke fungerer i vores system. Hvis dit betalingskort afvises, kontrollér om du har angivet de rigtige kortoplysninger, forsøg igen eller brug et andet betalingskort. Ved gentagne problemer kan du kontakte din bank eller kreditkortselskab. Vær også opmærksom på, om du har et Dankort eller et Visa/Dankort, når du registrerer betalingen.

Mit problem blev ikke løst

Fik du ikke svar på dit spørgsmål eller løst dit problem, så skriv til os på kundeservice@toontv.dk – eller kontakt os gennem www.facebook.com/toontv.dk. Facebook er vores reception og dermed den primære kanal til service, informationer og opdateringer. Du kan også ringe til os alle  hverdage mellem 09.00 -16.00 på telefon 3817 1084.